Najbardziej energooszczędny pojazd na świecie może przewieźć człowieka przez pół świata na jednym litrze benzyny

Eximus IV, zbudowany przez studentów wagon kolejowy, który od 2016 roku ustanawia rekordy pod względem zużycia paliwa, po raz kolejny udowodnił, że jest najbardziej wydajnym pojazdem na świecie w corocznym konkursie Delsbo Electric.
Każdego roku zespoły z całego świata podróżują na specjalnie wybudowany tor w Szwecji, aby przetestować swoje ultra-energooszczędne pojazdy zaprojektowane do pokonywania jak najdłuższych dystansów przy jak najmniejszym zużyciu paliwa. Zawodnicy mają za zadanie jeździć swoimi pojazdami po torze o długości 3,36 km, aby zminimalizować opory toczenia, przewożąc łącznie sześciu pasażerów, przy średniej wadze 50 kg na osobę. Odkąd cztery lata temu wszedł do konkursu, Eximus IV stał się niejako legendą zawodów iw tym roku po raz kolejny udowodnił dlaczego.

Photo: Desbo Electric/Facebook

Zużycie energii przez uczestniczące pojazdy mierzy się w watogodzinach, a następnie dzieli przez liczbę pasażerów na pokładzie. W pierwszym roku udziału w konkursie Delsbo Electric, Eximus IV, który jest wykonany z ultralekkich materiałów lotniczych, zdobył pierwsze miejsce ze zdumiewającą liczbą 0,840 watogodzin na osobę na kilometr, ale co roku poprawia się o ten rekord. .
W zeszłym roku zespół Eximus IV, współpraca między Uniwersytetem Dalarna i Uniwersytetem Technicznym Chalmers w Szwecji, po raz kolejny ustanowił nowy rekord, wynosząc 0,603 watogodzin na osobę na kilometr. W tegorocznych zawodach, które odbyły się w zeszłym miesiącu, po raz kolejny superlekki pojazd wyrzucił konkurencję z wody z zarejestrowaną wydajnością 0,517 watogodzin na osobę na kilometr.

Zużycie energii przez uczestniczące pojazdy mierzy się w watogodzinach, a następnie dzieli przez liczbę pasażerów na pokładzie. W pierwszym roku udziału w konkursie Delsbo Electric, Eximus IV, który jest wykonany z ultralekkich materiałów lotniczych, zdobył pierwsze miejsce ze zdumiewającą liczbą 0,840 watogodzin na osobę na kilometr, ale co roku poprawia się o ten rekord. .
W zeszłym roku zespół Eximus IV, współpraca między Uniwersytetem Dalarna i Uniwersytetem Technicznym Chalmers w Szwecji, po raz kolejny ustanowił nowy rekord, wynosząc 0,603 watogodzin na osobę na kilometr. W tegorocznych zawodach, które odbyły się w zeszłym miesiącu, po raz kolejny superlekki pojazd wyrzucił konkurencję z wody z zarejestrowaną wydajnością 0,517 watogodzin na osobę na kilometr.

Co ciekawe, chociaż wyścig w Delsbo Electric jest również bardzo powolny. Można z łatwością nadążyć za pojazdami jadąc na rowerze, ale to nie ma znaczenia, ponieważ w tym konkursie chodzi o oszczędność paliwa, a nie prędkość.
Specjalnie zbudowany tor w Delsbo Electric jest wyposażony w najnowocześniejszy sprzęt pomiarowy, który umożliwia zespołom dokładne monitorowanie osiągów pojazdów. Pozwoliło to zespołowi Eximus IV zauważyć niezwykły wzrost zużycia podczas pierwszego okrążenia, który okazał się być spowodowany 8-milimetrową (0,3 cala) szczeliną między kołami a jednym miejscem w szynach. Dokonali niezbędnych korekt rozstawu osi i ustanowili nowy rekord świata.

Źródło: https://newatlas.com